Java in een paar dagen – Indonesie

Toen ik op het bovenste plateau van deze geweldige tempel de Borobudur stond keek ik mee over de schouder van Boeddha. Ik zag de groene jungle, de mooie blauwe lucht, wat een geweldig gevoel gaf dat!!

Java in een paar dagenBorobudur, Java – Indonesie

Wil je deze blog in het Engels  lezen? Klik dan hier

Ik kwam op Java vanaf Bali met het vliegtuig en landde op Jakarta. Mijn plan was om over land weer terug te reizen naar Bali. Ik ging gelijk naar het treinstation om een ticket te regelen naar Yogjakarta. Ik kon er een krijgen voor de volgende dag, een nachttrein. Mooi, want dat kon ik mooi een dag Jakarta ontdekken. Als Nederlandse moet je natuurlijk wel naar Batavia Haven. Toen ik daar kwam de volgende dag was ik wel een beetje teleurgesteld. Het leek niet echt een plek voor toeristen, het was gewoon nog een haven die nog in gebruik was. Maar het lopen naar de haven was erg mooi!

Java in een paar dagen

De trein die ik geboekt had was helaas geen sleper. Ik had dat misschien wel kunnen krijgen maar op zo’n eerste zelf geregelde reis loop je wat dingetjes mis gewoon omdat je nog niet weet waar je om moet vragen 🙂

Yogjakarta (yogja) is echt een hele leuke stad. We zaten in een hotel dicht bij het centrum en dus bij Malioborostreet. Dat is echt een leuke straat, vooral in de avond als er honderden marktkraampjes staan die je allerlei leuke dingen willen verkopen. Als je een kado’tje wil kopen kan je dat hier goed doen! Ook is er een groot winkelcentrum waar je heerlijke koffie kan krijgen 🙂

Java in een paar dagenKruising waar Malioborostreet begint

Vanaf Yogja kun je een dagtoer maken om de Borobudur te gaan zien. Nou ja..kan? Je moet die gaan zien. Dit is een boeddhistische tempel wat gebouwd is in 9 eeuw en daarbij is het werelds grootste Boeddhistische tempelcomplex.  Ik vond het geweldig om er te lopen en om er even deel van uit te maken.

Tempelcomplex Borobudur

Java in een paar dagenEn elke stupa zit een Boedhabeeld!

Bij de Borobudur zit nog een tempel in de buurt, dit is de Brambanan.

Deze is ook zeker de moeite waard van het bezoeken!

Java in een paar dagen

De volgende dag zijn we naar het Dieng Plateau gegaan. Dit is een plateau op een complex van vulkanen. Onder het plateau zitten meer dan 20 kleine kraters en 2 stratovulkanen (dat zijn de vulkanen die wij kennen, de kegelvormige). Ook is er een tempelcomplex in de omgeving en een geweldig meer wat verschillende kleuren aanneemt naar gelang het weer en andere natuurlijke grondstoffen.

Dieng Plateau – Java in een paar dagen

Java in een paar dagenBij de ingang van een meditatiegrot

Het weer was niet zo geweldig toen we er waren maar de kleur van het meer wel!Java in een paar dagen

Hierna hadden we een lange bustrip om de dag erna de zonsopgang te zien bij Mount Bromo. Helaas was het die ochtend slecht weer en bewolkt dus die zonsopgang hebben we niet echt gezien. Later op de dag werd het heerlijk weer en konden we genieten van het aparte landschap wat ontstaan is door uitbarstingen van vulkanen. Het doet denken aan een soort maanlandschap!

Java in een paar dagen

Java in een paar dagenJaa…de zon kwam er toch een beetje door 🙂

Mount Bromo

Java in een paar dagenWat een apart landschap bij de vulkaan Bromo

Java in een paar dagen

De volgende dag was het alweer tijd om terug te keren naar Bali. Met de ferry is het een 45 minuten tocht, ondertussen kun je heerlijk genieten van het uitzicht en de zon!! Hierna hebben we nog een aantal dagen op het strand van Sanur kunnen relaxen! Ik vind Bali ook echt geweldig met alle altaars en de offers die erbij liggen.

Java in een paar dagenKuta, Bali

Java in een paar dagenSanur, Bali

Trip feiten:

Ik was in totaal maar 7 dagen op Java. Ik denk wel dat ik de hoogtepunten gezien heb maar als je meer tijd heb ga dan wat meer steden/plaatsen bezoeken die ook zeker de moeite waard zijn! Ik heb nog een reden dus om een keer weer terug te gaan 🙂

Java is een moslimeiland, net als de rest van Indonesië. Het is dus wel goed om daar rekening mee te houden als je de straat opgaat mbt kleding.

Bij Yogja zou je echt wat meer tijd moeten nemen, een fietstocht in de omgeving zou ook gaaf zijn. Ik zou ook echt wat meer tijd in Jakarta besteden om toch wat meer van de stad te zien.

Deze trip heb ik gedaan voordat ik begon met bloggen….ik kan dat nu erg goed merken aan mijn manier van fotograferen 🙂

Java in een paar dagen

Jacomijn is een politieagent uit Nederland die jou graag laat zien hoe je veilig, actief en gezond de wereld kan bereizen. Safe and Healthy travel is a MUST

One Comment

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.